SIEĆ REGIONALNYCH OŚRODKÓW DEBATY MIĘDZYNARODOWEJ

Instytut Adama Mickiewicza od 20. lat promuje polską kulturę za granicą

Dotychczasowe osiągnięcia placówki to projekty kulturalne w 70. krajach na pięciu kontynentach oraz blisko 5 550 wydarzeń, które obejrzało 52 miliony widzów.

Instytut Adama Mickiewicza jest narodową instytucją kultury, której misją jest budowa i komunikacja wymiaru kulturalnego marki Polska poprzez aktywny udział w międzynarodowej wymianie kulturalnej. Wszystkie projekty prowadzone przez Instytut sygnowane są flagową marką Culture.pl.

Projekty, które realizujemy za granicą, mają wspierać polską obecność, polską politykę zagraniczną i budować relacje w świecie kultury. Można powiedzieć, że wykorzystujemy polską kulturę do budowania siły marki polskiej – mówi nowa dyrektor IAM Barbara Schabowska.

Proponujemy posłuchać całego wywiadu z p. Barbarą Schabowską, dyr. Instytutu Adama Mickiewicza, który ukazał się na antenie Polskiego Radia dla Zagranicy. Link do audycji poniżej.

Cele strategiczne Instytutu Adama Mickiewicza to także utrzymanie i umacnianie pozycji Polski jako docenianego i poszukiwanego partnera międzynarodowych instytucji kultury a także wzmocnienie obecności polskiej kultury w krajach sąsiednich oraz budowanie wokół Polski wpływowego środowiska twórców, krytyków, naukowców i dziennikarzy inspirowanych polską sztuką, dziedzictwem i kulturą.

O tym, jak promować polską kulturę za granicą, o kierunkach tej promocji oraz o tegorocznych projektach i o planach na rok przyszły, Barbara Schabowska, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza, opowiedziała w rozmowie z Ewą Plisiecką.

Na zdjęciu: Siedziba Instytutu Adama Mickiewicza w Warszawie. Foto: materiały prasowe/IAM

Źródło:

https://www.polskieradio.pl/399/7979/Artykul/2587049,Instytut-Adama-Mickiewicza-od-20-lat-promuje-polska-kulture-za-granica

 

Zadanie publiczne współfinansowane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w konkursie "Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej 2019-2021"