Instytut Adama Mickiewicza od 20. lat promuje polską kulturę za granicą
Dotychczasowe osiągnięcia placówki to projekty kulturalne w 70. krajach na pięciu kontynentach oraz blisko 5 550 wydarzeń, które obejrzało 52 miliony widzów.
Instytut Adama Mickiewicza jest narodową instytucją kultury, której misją jest budowa i komunikacja wymiaru kulturalnego marki Polska poprzez aktywny udział w międzynarodowej wymianie kulturalnej. Wszystkie projekty prowadzone przez Instytut sygnowane są flagową marką Culture.pl.
Projekty, które realizujemy za granicą, mają wspierać polską obecność, polską politykę zagraniczną i budować relacje w świecie kultury. Można powiedzieć, że wykorzystujemy polską kulturę do budowania siły marki polskiej – mówi nowa dyrektor IAM Barbara Schabowska.
Proponujemy posłuchać całego wywiadu z p. Barbarą Schabowską, dyr. Instytutu Adama Mickiewicza, który ukazał się na antenie Polskiego Radia dla Zagranicy. Link do audycji poniżej.
Cele strategiczne Instytutu Adama Mickiewicza to także utrzymanie i umacnianie pozycji Polski jako docenianego i poszukiwanego partnera międzynarodowych instytucji kultury a także wzmocnienie obecności polskiej kultury w krajach sąsiednich oraz budowanie wokół Polski wpływowego środowiska twórców, krytyków, naukowców i dziennikarzy inspirowanych polską sztuką, dziedzictwem i kulturą.
O tym, jak promować polską kulturę za granicą, o kierunkach tej promocji oraz o tegorocznych projektach i o planach na rok przyszły, Barbara Schabowska, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza, opowiedziała w rozmowie z Ewą Plisiecką.
Na zdjęciu: Siedziba Instytutu Adama Mickiewicza w Warszawie. Foto: materiały prasowe/IAM
Źródło: